johannaaspelin

Alla inlägg den 17 februari 2012

Av Johanna Aspelin - 17 februari 2012 16:51

Jag har spenderat ett par timmar på vårdcentralen med läkare som velade hit och dit om vad dom ska göra med min hals. Ja, halsflussen hade kommit tillbaka. Det slutade i alla fall med att de bestämde sig för att inte skriva ut mer penicillin utan jag fick istället starkare värktabletter och så ska det få gå över av sig självt. Får väl se hur det blir med det..


Känner mig lite halvdeppig om jag ska vara ärlig. Vill inte vara sjuk längre, det är riktigt jobbigt att aldrig känna sig helt 100 % liksom. Jag har i alla fall hunnit med att baka cupcakes idag, vi får besök imorgon och det är så tråkigt att inte ha något att bjuda på. Sen så är det den-tiden-på-månaden ni vet så jag gjorde riktiga chokladbomber. Själva kakan är smaksatt med kaffe och frostingen med apelsin. Mycket goda blev dom! Lite tråkigt dekorerade kanske, pärlsocker var det enda vi hade hemma. Annars blev dom rätt söta.



 


Saknar min tjej idag också. Vädret har varit underbart så en tur i skogen hade inte satt helt fel, men tyvärr så var det inte min dag idag. Men på söndag så! Blir alltid lika glad av att åka till stallet!  


Nu blir det köttfärsbiffar och potatiskrocketter till middag. Sen ska jag försöka städa lite!

Av Johanna Aspelin - 17 februari 2012 08:31

Okej, nu blir jag tokig. Som några av er kanske vet så har jag varit sjuk sedan i början av januari. Har haft halsfluss, halsfluss, förskylning från helvetet och magsjuka på det. Har ätit två penicillinkurer också, och tog den sista tabletten förra fredagen. Var helt säker på att jag hade klarat mig från ytterligare en halsfluss eftersom det gått så lång tid, men nej, nu är skiten tillbaka igen. Alltså jag orkar inte...



Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<<
Februari 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards