johannaaspelin

Alla inlägg den 9 mars 2012

Av Johanna Aspelin - 9 mars 2012 22:42

Idag fick jag en känsla av att allt är så himla perfekt. Jag har ett (nästan) helt eget litet fint hus, är förlovad med the love of my life, har två söta hårbollar som möter mig antingen ute vid bilen eller inne i hallen varje gång jag kommer hem, bara, några ynka mil bort, min mamma och världens sötaste lillebror, fina nya vänner som jag trivs hur bra som hels tihop med och nu också en otroligt fin medryttarhäst!


Att få börja rida igen har gjort att så många tomrum har fyllts. Självklart saknar jag mina "gamla" vänner men det känns liksom inte som att det spelar så stor roll längre. Nu låter det här kanske dumt men jag är bara ärlig. Vänner jag delat allt med de senaste åren har jag så gott som helt tappat kontakten med nu efter studenten när alla (även jag) flyttat till olika ställen runt om i Sverige. Saknar dom gör jag ju, såklart, men inte på samma sätt.


Jag trodde aldrig att ridning och hästar skulle spela en så stor roll i mitt liv som det gjorde när jag var mindre. Det känns nästan lite töntigt att säga att en häst kan göra så stor skillnad. Helt otroligt är det! Den senaste månaden har mitt liv varit mer perfekt än någonsin!


Den här bloggen har ju ingen inriktning än så jag har bestämt att den ska få bli lite av en "hästblogg". Ni som tycker att hästar är tråkigt kan alltså sluta läsa nu, hehe.


Imorgon är det Diroma-dag. Jag hoppas på att underlaget ska vara lite bättre så vi kan köra lite hårdare än vi gjort. Börjar bli liiiite långtråkigt att skritta runt om jag ska vara ärlig.. Jag känner mig dessutom helt lost här så vågar inte riktigt testa några nya vägar, nu rider vi bara samma vilket är lite tråkigt. Ska försöka fixa sällskap någon dag och hoppas på att någon kanske kan visa mig runt lite. Ska försöka uppdatera om hur det har gått imorgon!



Rörigt inlägg kanske men jaja. Behövde skriva av mig!

Av Johanna Aspelin - 9 mars 2012 12:46

Hej på er!


Jag hade så gott som glömt bort bloggen om jag ska vara ärlig.. Har haft fullt upp med skola och häst. På tal om häst! Det går så himla bra för mig och Diroma. Har haft henne en månad nu och, speciellt jag, har utvecklats något enormt. Hon har testat mig lite och antagligen känt att jag varit lite osäker men jag har vekligen tuffat till mig och på den här korta tiden har vi fått ett otroligt band. Galoppfattnings-problemen vi hade i bärjan är som bortbålsta och jag behöver nu bara tänka "galopp". Pga småskador hos Diroma och dåligt underlag ute har vi inte kommit igång och tränat på riktigt än, men jag har verkligen massa planer infär våren och sommaren. Funkar allt som det ska så är nog mitt mål att tävla lite i alla fall nästa år.


Ska försöka bli bättre på att updatera här, men räkna med en hel del hästsnack.


 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012
>>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards